חיסוני הילדים: רק 20% מההורים דיווחו על תסמינים שחלפו תוך יממה

    צבי טסלר No Comments on חיסוני הילדים: רק 20% מההורים דיווחו על תסמינים שחלפו תוך יממה

    במכבי שירותי בריאות מפרסמים את הנתונים על תופעות לוואי ותסמינים בקרב הילדים שהתחסנו: רק כאחוז בודד מכלל ההורים פנו לקבלת טיפול רפואי או ייעוץ רפואי בשל תופעות הלוואי

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשבועיים מתחילת מבצע חיסוני הילדים לגילאי 5-11: בסקר תופעות הלוואי שערכה חטיבת הבריאות של 'מכבי שירותי בריאות' עולה, כי כ-20% בלבד מההורים המשיבים דיווחו על תסמינים כגון חולשה או עייפות וכאבי ראש, כשרובם דיווחו כי תופעות הלוואי חלפו תוך יממה.

    קרוב ל- 70% מהמשיבים דיווחו על תופעות לוואי מקומיות בלבד, כאשר כשליש מהמתחסנים העידו כי לא הייתה שום תגובה במקום ההזרקה. רק כאחוז בודד מכלל ההורים פנו לקבלת טיפול רפואי או ייעוץ רפואי בשל תופעות הלוואי.

    עוד עולה מהסקר שנערך במכבי שירותי בריאות שחיסנה עד כה למעלה מ-40,000 ילדים וילדות בגילאי 5-11, כי הילדים הצעירים יותר בגיל סבלו פחות מתופעות לוואי. לדוגמא, חולשה ועייפות דווחו ע"י 7% מהילדים בגיל 5 לעומת 14% מהילדים בגיל 11. כאבי ראש דווחו ע"י 5% מהילדים בגיל 5 לעומת 10% מהילדים בגיל 11 (מחצית).

    כמו כן, עולה מהסקר כי ככל שיחליטו בהמשך לחסן ילדים הצעירים מגיל 5, צפוי כי שיעור תופעות הלוואי יהיה נמוך אף יותר ובכל מקרה לא גבוה יותר.

    מנכ"לית מכבי שירותי בריאות סיגל דדון-לוי קראה לכל ההורים לבוא ולחסן את הילדים: "מכבי שמחה להוביל גם במבצע חיסוני הילדים, כמו במבצעי החיסונים הקודמים, כשאנו עומדים על 20% מחוסנים וכאלו שקבעו תור לימים הקרובים, בגילאי 5-11. תוצאות הסקר מראות כי החיסון יעיל ובטוח, ואני קוראת לכלל ההורים לבוא ולחסן את ילדיהם, למען בריאותם ובריאות סביבתם".



    0 תגובות